האתגר שאנו חווים בשבועות האחרונים: חוסר הוודאות, שינוי אורחות החיים, הירידה בהכנסה, הישיבה הממושכת בבית, אלפי הילדים ללא מסגרת חינוכית ועוד – מביא איתו מתחים, כעסים, חרדות ורגשות עזים נוספים.

העידכונים שמשתנים מיום ליום ולפעמים מספר פעמים ביום - מעלים את מפלס החרדה, מערערים את החוסן הנפשי ופוגמים ביכולת להכיל את הקשיים שעולים מן המצב.להתמודד מול נגיף הקורונה בגבורה

מתח לאורך זמן פוגע בריכוז, פוגע בתפקוד יעיל, הן בבית והן בעבודה, מחליש את המערכת החיסונית ופוגע במיוחד במערכות היחסים הבין אישיות.

כשהמתח גובר ואינכם מצליחים לנהל אותו בהצלחה, כשאינכם מצליחים לנהוג זה בזה בסבלנות. 

עיצרו לרגע!! 

קחו נשימה ארוכה, דמיינו שהאוויר נכנס לבטן התחתונה ונסו להרחיב בדמיונכם את חלל הבטן, על מנת ליצור מקום לכמה שיותר אויר. אל תכעסו על עצמכם, גם אם פישלתם בגדול.

שיפוטיות רק מגבירה את המתח, ומחריפה תגובות לא רצויות. שאלו את עצמכם איך אתם מרגישים ברגע זה,

ראו אם התגובה שלכם הביאה את התוצאה הרצויה מבחינתכם. שימו לב לתחושות גופניות ואל תשאלו "למה התנהגתי כך.." 

שאלו את עצמכם למה אתם זקוקים עכשיו (שקט, שינה, אוכל, אויר, עוד...) והשתדלו לתת מענה לצורך.

איך מרגיעים את המתח?! איך מתמודדים עם החרדה?!

  • מדללים מאד בצריכת חדשות. ממעיטים בשיחות על החשש ממה יהיה(איש מאתנו לא באמת יודע מה יהיה..)
  • חוסכים מהילדים שיחות שעוסקות בדאגה הכלכלית והבריאותית. משתדלים למקד את תשומת הלב ב"כאן ועכשיו". מנצלים את השהות בבית לשיפור האווירה המשפחתית וליצירת זיכרונות נעימים ומעצימים.
  • למרות הקושי הכרוך בכך- מתרגלים חשיבה חיובית, יחד עם התסכול, הכעס או הפחד מודים על מה שיש, גם אם זה נראה כמעט בלתי אפשרי.
  • משתדלים לשמור על סדר יום מאוזן {ארוחות מסודרות, פעילות גופנית, זמן איכות משפחתי, זמן קצוב להתעדכנות בחדשות, משימה יומית כלשהי, זמן לניקיון, זמן ללמידה (גם המבוגרים שבינינו יכולים לבחור נושא חדש ללמידה), קריאת ספר, יצירה, סידור הבית} (כאן לעשות קישור לטבלת סדר יום, טבלת תרגול יומי, טבלת תרגול שבועי, הכנת משחק לפיתוח חשיבה חיובית ועוד כלים שאצור..)
  • מכינים לוח חזון 
  • שומרים על קשר וירטואלי עם חברים ומשפחה
  • משתדלים לעשות טוב, אם בתמיכה רגשית באחרים, אם בעזרה כספית או כל עשייה שעשויה להיטיב עם אחרים. אדם שעסוק בעשייה יש לו פחות זמן ופניות לדאוג והסיפוק שמתלווה לנתינה משפר את ההרגשה ועושה טוב לנותן, לא פחות מאשר למקבל.

 

 

מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר