וואטסאפ!

חוגי מנהיגות והעצמה לילדים, בואו ננחת רגע ונענה על הכל.

מדוע יש כל כך הרבה חוגי מנהיגות לילדים?!

יותר ויותר מתפתחת התובנה שהצלחה בחיים אינה בהכרח פונקציה של כישרון יוצא דופן או הישגים לימודיים גבוהים. מחקרים של השנים האחרונות מראים שאנשים מצליחים הם אנשים שמאמינים בעצמם.

שלא נבהלים מכישלונות ומנסים שוב ושוב עד שזה מצליח. בסופו של דבר אנחנו נחשפים לאותם מצליחנים בזכות הצלחה כזו או אחרת שלהם ולא תמיד אנחנו מודעים לכל הכישלונות שחוו בדרך.

הסכנות בחשיפה של ילדים להצלחות פנומנליות שקורות "בין לילה" הן:

א. מחשבה שגם להם זה יקרה בן לילה, בלי השקעה, ללא תהליך הבשלה, אלא רק כי ככה בא להם

ב. האכזבה הגדולה ולפעמים גם ההתרסקות שבאה איתה כשמתגלה הפער בין החלום למציאות

ג. ילדים שגדלים לחשוב שאו "יש להם את זה" ואז הם על גג העולם, או "אין להם את זה" ואז הם מפסיקים לנסות ונכנסים לייאוש, תבוסתנות וחוסר מעש

ילדים מנהיגים

איך חוגי מנהיגות יכולים לתרום לילדים?!

בחוגי מנהיגות כדוגמת אלה שמקיימים ב"מקשיבים" לומדים הילדים לפתח מודעות עצמית להבין מה נכון להם, להציב לעצמם מטרות ולקחת אחריות על הפעולות שהם בוחרים לעשות.

בחוג "יוצרים מנהיגים" של מקשיבים לומדים הילדים לנהל רגשות גם כשהם חווים פחד, אכזבה, כעס וכל רגש אחר שלא נעים לחוות אותו. במפגשים של "יוצרים מנהיגים" לומדים הילדים להקשיב ולכבד קודם כל את עצמם וכפועל יוצא- גם את מי שנמצא במחיצתם.

הם מחזקים את הביטחון העצמי והאמונה בעצמם ומתמקדים  קצת יותר בעשייה ובהתמדה וקצת פחות בתוצאות ובהישגים. עכשיו ודאי תשאלו את עצמכם: למה לא להתמקד בהישגים?  הלא לשם כך נתכנסנו?

ובכן:

החיים הם מסע ארוך של התנסויות ולמידה.  אם בוחנים את ההתנסויות האלה מבעד למשקפיים של הצלחות וכישלונות- יהיו ילדים שזה יהפוך אותם להישגיים מאוד. הם ישיגו תוצאות אבל יהיו בסטרס כל הדרך אל התוצאה.

בצד הילדים ההישגיים יהיו ילדים שהכישלונות ירפו את ידיהם ויגרמו להם להפסיק לנסות. ילדים שגדלים להיות מבוגרים שמפסיקים לנסות הופכים מרירים, לעיתים אלימים ובסופו של דבר עלולים להוות נטל על המשפחה והחברה.

כשאדם ממוקד בעשייה, כשאדם פועל מתוך חדוות יצירה ומתמיד בעשייה – הוא מגיע ממילא להישגים כיון שתרגול בהתמדה מקדמים את המיומנויות.

ולמה דווקא עכשיו?!

המון ילדים מחוברים היום למסכים הרבה יותר שעות מאשר הם מבלים עם חברים. כשילד נמצא מול מסך – הוא חווה מציאות מדומה. אם הדמות על המסך מאיימת/מעצבנת/סתם לא באה לו בטוב – הוא יכול פשוט לסגור את המסך ו"לכבות" את הכאב/אי הנוחות שחווה ברגע.

אלא שכשילד כזה נקלע לאינטראקציה חברתית שבה הוא לא מצליח להשתיק את חבריו / לשלוט בהם לא פעם הוא מנסה לעשות זאת בכוח, לעיתים באלימות וכשזה לא מצליח הוא עלול לחוות ייאוש, חוסר יכולת, תחושת חוסר משמעות ועוד...

הרבה ילדים שמגיעים ל"מקשיבים" משתפים בהרגשה ש"אף אחד לא אוהב אותי"  או "אני לא יודע מה אני אוהב לעשות"  או "אני לא טוב בכלום", ככל שמקדימים לתמוך בילדים, לחזק להם את הביטחון העצמי והאמונה בעצמם ככל שמקדימים לעזור להם לגלות מה הם אוהבים, במה הם טובים ומה באמת הם רוצים – כך מרוויחים ילדים שמחים ומאושרים יותר שמתפקדים באופן אפקטיבי בבית, בבית הספר ובחברה וגם משיגים הישגים.

קבוצות יוצרים מנהיגים מתקיימות בכפר יונה ולעיתים, עפ"י הזמנה במקומות נוספים בארץ

לפרטים נוספים דברו איתי, שלכם יעלי רהב-סיון

050-359-7622

 

מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר