וואטסאפ!

רבות דובר ונכתב על פתרונות שונים ומגוונים לטיפול בהפרעת קשב וריכוז. בין אם מדובר בריטלין ותרופות מעוררות אחרות ובין אם מדובר בטיפולים טבעיים.

איזו שיטה טובה יותר לטיפול בהפרעת קשב וריכוז?

ומה באמת עוזר ואינו גורם נזק? יש המדווחים על תרופה כזו או אחרת שהצילה את חייהם ואחרים שמוכנים להישבע שהתרופה גרמה להם נזק בל יתואר.

בצד התרופות המעוררות המוכרות (ריטלין, קונצרטה, אטנט ועוד...)ישנם חומרים טבעיים החל מתרופות הומיאופטיות, פרחי באך וכלה בתוספי מזון כאלה ואחרים ושינוי תזונה.

 ישנן שיטות טבעיות לשיפור הקשב שמקורן בתנועה.

תנועת גוף, תנועות עיניים ועוד...בהמשך אזכיר את השיטה שעזרה לבני להגיע להישגים...כאימא לילדים עם הפרעות קשב וכמורה שפוגשת ילדים רבים שמתמודדים עם הפרעות קשב 

אני מודעת לעובדה שלמערכת החינוך יש קושי אמיתי להתמודד ולתת מענה לילדים האלה. טיפול בהפרעת קשב וריכוז

 

כשמורה שמוטלת עליו החובה ללמד 40 ילדים בכיתה ולהביא אותם להישגים בתחום כזה או אחר כאשר הלמידה מתקיימת בישיבה והציפייה מהתלמידים השונים היא שווה – אנחנו בבעייה אמיתית.

ילדים עם הפרעת קשב זקוקים לתנועה, למגע, לעשייה. הם סקרנים יותר מחבריהם, הם אימפולסיביים יותר ואף רגישים יותר.

כשמורה מבקש מתלמיד עם הפרעת קשב לשבת בשקט – הוא מבקשת ממנו לעשות את הבלתי אפשרי מבחינתו.

 

כשהילד לא מצליח לשמור על השקט ושלא במתכוון – מפריע לשאר התלמידים להקשיב – גם הילד חווה כישלון מתוך כך שלא הצליח לשמור על שקט ולהקשיב וגם המורה חווה כישלון כיון שלא הצליח "להשתלט" על התלמיד ולנהל את השיעור ללא הפרעות.

לעיתים – הופכים שני אלה  (המורה והתלמיד) לאויבים- כיון שכל אחד מהם מהווה מראה לכישלון של השני.

לעיתים נגררים גם הורי התלמיד למערכה, או כאלה שנחלצים להגנת הילד ומנהלים מאבק כנגד הצוות החינוכי או כאלה שמצטרפים לדרישות הצוות החינוכי שהילד לא מצליח להיענות להם ואז הילד מרגיש ש"כל העולם נגדו".

אפשר לעצור את הרכבת הזו בזמן

חשוב להבין שאף ילד אינו רוצה להיכשל ואף מורה אינו מבקש להכשיל להנאתו. כולם רוצים לצלוח את הדרך. כולם רוצים לחוות הצלחות ואם מצליחים לשלב ידיים, להבין מה הצורך של כל צד, מה הוא יכול והיכן הוא מתקשה – ניתן להגיע לפתרונות שישאירו את כל הצדדים שבעי רצון.

ילד עם הפרעת קשב צריך קודם כל לשמוע שמאמינים לו ומאמינים בו. ילד עם הפרעת קשב זקוק להזדמנויות רבות להניע את הגוף, להביע את עצמו בדרכים מגוונות ולקבל חיזוקים אמיתיים.

כשרוצים ללמד ילד להקשיב – מתחילים בלהקשיב לו!

דוגמה אישית היא המפתח לכל למידה משמעותית. לפני שנים רבות, כשבני היה בכיתה ד' והתקשה מאוד בלמידה. לאחר נסיונות רבים להיעזר בדרכים שהיו מקובלות אז כמו ריפוי בעיסוק, הוראה מתקנת, רכיבה טיפולית ועוד – נתקלתי בשיטת רביב.

שיטת רביב היא אימון גופני שמשפר את תפקודי המוח, לרבות יכולת הריכוז, הקריאה, הזיכרון ועוד..אחת השיטות בהן אני עושה שימוש ב"מקשיבים" היא שיטת רביב

וחשוב להבין שתוצאות מיטביות ניתן להשיג כשההורים הם חלק מתהליך השינוי. זו הסיבה שטיפול בהפרעת קשב וריכוז שמתקיים במקשיבים כולל גם הדרכת הורים.

לשאלות נוספות בנושא טיפול בהפרעת קשב

 דברו איתי   050-359-7622

 

 

 

מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר