וואטסאפ!

הכנת המוח ללמידה-אימון אישי/זוגי לילדים

הדרך להכין ילדים ללמידה אינה ע"י תרגול קריאה או חשבון בסיסיים.

לקריאה יעילה דרוש פיתוח מסלולים עצביים במוח שמקשרים בין אזור האחראי לעיבוד חזותי ובין האזורים שאחראיים לעיבוד שפתי ושמיעתי.

ילדים שלא יפתחו מסלולים אלה יראו לקויות למידה בעתיד או לא יוכלו לבטא את הפוטנציאל האנטיליגנטי שלהם במלואו.

המוח הוא מערכת כימית – חשמלית. לפולסים החשמליים במוחנו קוראים גלי מוח.

כדי ללמוד ולהיות קשוב ומרוכז, המוח משתמש בתדרים גבוהים של גלי מוח, הדורשים יותר אנרגיה, כלומר, מיומנויות הקשב והריכוז , תלויות ביכולת של התלמיד לווסת את פעילות גלי המוח הגבוהים

ילדים צעירים שלא יכולים לווסת את פעילות גלי המוח המהירים באופן טבעי מנסים לעורר אותם ע"י תנועתיות או דברנות יתר.

 

ניתן לאמן ילדים לשליטה בוויסות גלי המוח ולהבשלה נוירולוגית, אימון בשיטה מאפשר את רכישת יסודות הקריאה והכתיבה, התפישה החשבונית, דימוי עצמי חיובי וכישורים חברתיים תואמי גיל למניעת בעיות עתידיות.

לפרטים נוספים והתחלת טיפול דברו איתי

 

קורס הכנה לכיתה א פרטני לילד

 

החשיבות בקורס הכנה לכיתה א

יש הטוענים כי כל רגע בחייו של אדם מכשיר אותו לרגע הבא וכי ילד שהגיע לגיל 6 אמור להיות מוכן לכיתה א' מעצם היותו בן 6. לכן אין צורך לדעתם בקורסים וסדנאות של הכנה לכיתה א'

אותם אנשים מאמינים שמרגע שהילד מגיע לבית הספר הוא מתמודד עם האתגרים ומתגבר עליהם ולכן אין צורך בתהליך הכנה ממוקד. הטענה הזו עשוייה להיות נכונה לגבי חלק מהילדים. בעיקר בנוגע לאלה שהביטחון העצמי והבשלות הרגשית שלהם מפותחים במיוחד:

זה אומר שהם מצליחים לחכות לתורם, לחלוק ולשתף, שהם יודעים להתמודד עם תסכולים ולדחות סיפוקים, שהם מכירים ביכולותיהם ויודעים לסמוך על עצמם ועל אחרים, שהם לא נרתעים מתחרות ויודעים להתמודד עם כישלונות ובעיקר מסוגלים לפעול על פי חוקים.

 

סוגי בשלות שונים לכיתה א 

ילדים עם בשלות טובה שאינם זקוקים להכנה לכיתה א' מצליחים להיפרד בבקר ללא דרמות, לנהל כעסים, פחדים ורגשות בכלל...ילדים שהמוכנות שלהם לכיתה א' טובה מגלים בשלות חברתית והמיומנויות החברתיות שלהם מזמנות להם חברים חדשים ומאפשרות להם להסתדר עם ילדים אחרים ולשמר קשרים חברתיים.

זה אומר שיש להם יכולת הסתגלות והבנה של נורמות ומצבים חברתיים, יכולת לוותר, לחלוק, לרסן קנאה, רכושנות ותוקפנות ולשתף פעולה עם ילדים אחרים.

ילדים שאינם זקוקים לחיזוק בהכנה לכיתה א' מצליחים לזכור צבעים וצורות ומזהים אותיות, מצליחים לחרוז חרוזים, לזהות צלילים פותחים וסוגרים של מילים, להבחין בין צלילים דומים ולזכור שירים, סיפורים ושיחות שהקשיבו להם.

ילדים שאינם זקוקים להכנה לכיתה א' – יש להם יכולת שפתית שכוללת אוצר מילים רחב, היכרות עם מושגי יסוד בשפה כמו צורות, צבעים, הפכים, חרוזים ועוד..

יש להם כושר ביטוי שעושה שימוש נכון בפעלים, תיאורים ומילות יחס, ומאפשר תיאור של מצבים ותמונות ומאפשר גם תיאור  והגדרה של חפצים בסיסיים.

הטענה שילדים בני 6 מוכנים לבית הספר ללא צורך בקורס הכנה לכיתה א' נכונה לגבי ילדים שמצליחים לשמור על מיקוד הקשב שלהם לאורך זמן ולא מדובר במיקוד קשב במסכים אלא בפעילויות שלא בהכרח הם בחרו ועשויות לאתגר אותם.

חלק מהמוכנות לכיתה א' כולל שליטה ותיאום מכוונים על ביצועים גופניים כמו קפיצה על רגל אחת, ריצה, הליכה לאחור, דילוג, טיפוס, משיכת חבל, התארגנות והתמצאות במרחב 

וכולל גם חגורת כתפיים חזקה שמאפשרת ישיבה ממושכת כמו זו הדרושה בכיתה.

 

ילדים עם בשלות טובה שאינם זקוקים לתמיכה נוספת כהכנה לכיתה א' מצליחים לאחוז נכון כלי כתיבה, לצייר, לצבוע שטחים, לגזור, להדביק, להשחיל חרוזים, לכפתר כפתורים, להעתיק צורות, ולכתוב את שמם.

אם הילדים שלכם מגלים בשלות טובה מבחינה קוגניטיבית, מוטורית, רגשית וחברתית כנראה שיסתדרו היטב ללא קורס הכנה לכיתה א', אבל אם אתם מזהים קושי או חולשה באחד או יותר מהנושאים המדוברים- טוב תעשו אם תרשמו אותם לסדנת הכנה לכיתה א' שתעזור להם להגיע מוכנים. תהליך ההכנה לכיתה א' של מקשיבים כולל הבשלה נוירולוגית כזו שמאפשרת להתחיל בראש מורם, תוך חווייה של הצלחה. ומונע בעיות עתידיות שעלולות להתעורר עם הכניסה לבית הספר.

מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר