וואטסאפ!

אם הילדים שלכם הגיעו לגיל חמש – סביר להניח שאתם שואלים את עצמכם מה כדאי לעשות על מנת להכין אותם בדרך הטובה ביותר לקראת המעבר הצפוי בעוד שנה לבית הספר.

הכנה פרטנית לילד/ה לכיתה א' או בקבוצה קטנה

רוב הפניות שאני מקבלת מהורים עוסקות בשאלה האם הילד מוכן ללמידה, האם הוא צריך לדעת לקרוא ואילו תרגילי חשבון עליו להכיר.אם אתם רוצים לערוך לילד/ה שלכם מבדק מוכנות לכיתה א' חשוב שתדעו כי: לפני הכניסה לכתה א', ילדים אמורים לדעת איך לכתוב את שמם וגם חלק מהאותיות והספרות.

בנוסף חשוב שיכירו מושגי גודל ואורך (גדול מ-, ארוך מ-, וכד'), שידעו לספור מ-0 עד 20 לפחות קדימה וולספור עד 10 בסדר הפוך, ילדים שמוכנים לכיתה א' יודעים להתלבש בעצמם ולהתמודד עם סגירת רוכסן של מעיל, קשירת נעליים, סגירת כפתורים ועוד... 

משנה לשנה ניתן למצוא יותר ויותר קורסים של הכנה לכיתה א'.

בד"כ הקבוצות קטנות ונילמדים בהן הרגלי למידה והכנה רגשית וקוגניטיבית. לרוב הדגש הוא על לימוד וכתיבת האותיות. זה כולל אות פותחת וסוגרת, הברות, חלוקת המילה לצלילים, ולימוד עיצורים ותנועות. בדרך כלל כולל החוג גם התנסות בקריאה וכתיבה בתוך חוברת, אחיזת עיפרון ועוד. בנוסף: בקורס הכנה לכיתה א' לומדים הילדים כיצד מומלץ להתנהל בכיתה עם המורה ועם ילדים אחרים. קורס הכנה לכיתה א'

אני מקיימת הכנה פרטנית לכיתה א'

אשר יוצרת הבשלה נוירולוגית ללמידה ומשפרת מאוד את הסיכוי להצליח לקלוט, להטמיע, לעבד ולשלוף את המידע הנלמד במהירות ובקלות.

התהליך כולל הדרכת הורים ומהווה תשתית איתנה להתחלה ברגל ימין- הן עבור הילד והן עבור ההורים.

מטבע הדברים עלותו של תהליך פרטני גבוהה מהעלות של השתתפות בקורס קבוצתי- אך התהליך מהווה הכנה משמעותי אשר תוצאותיה באות לידי ביטוי בטווח הארוך ומאפשרות כניסה מוצלחת ותפקוד יעיל בבית הספר ו לאורך זמן.

אם הילד שלכם עולה לכיתה א' והייתם רוצים לוודא שיגיע בשל ומוכל 

קורס הכנה לכיתה א': הכנת המוח ללמידה באימון אישי/זוגי לילדים

הדרך להכין ילדים ללמידה אינה ע"י תרגול קריאה או חשבון בסיסיים. לקריאה יעילה דרוש פיתוח מסלולים עצביים במוח שמקשרים בין אזור האחראי לעיבוד חזותי ובין האזורים שאחראיים לעיבוד שפתי ושמיעתי. ילדים שלא יפתחו מסלולים אלה יראו לקויות למידה בעתיד או לא יוכלו לבטא את הפוטנציאל האנטיליגנטי שלהם במלואו.

המוח הוא מערכת כימית – חשמלית. לפולסים החשמליים במוחנו קוראים גלי מוח. כדי ללמוד ולהיות קשוב ומרוכז, המוח משתמש בתדרים גבוהים של גלי מוח, הדורשים יותר אנרגיה, כלומר, מיומנויות הקשב והריכוז , תלויות ביכולת של התלמיד לווסת את פעילות גלי המוח הגבוהים, ילדים צעירים שלא יכולים לווסת את פעילות גלי המוח המהירים באופן טבעי מנסים לעורר אותם ע"י תנועתיות או דברנות יתר.

ניתן לאמן ילדים לשליטה בוויסות גלי המוח ולהבשלה נוירולוגית, אימון בשיטה מאפשר את רכישת יסודות הקריאה והכתיבה, התפישה החשבונית, דימוי עצמי חיובי וכישורים חברתיים תואמי גיל למניעת בעיות עתידיות.

 

קורס הכנה לכיתה א פרטני לילד

שאלות שמטרידות הורים:

שאלות שמטרידות הורים לילדים לפני המעבר לבית הספר:

  • איך נדע אם יש לילד/ה הפרעת קשב או לקות למידה? 
  • ומה ניתן לעשות כדי להקדים תרופה למכה?
  • איך נמנע קשיים חברתיים?
  • איך נפתח מיומנויות חברתיות?
  • איפה עושים מבדק מוכנות לכיתה א'?
  • ומה הכי חשוב לחזק אצל הילדים לקראת המעבר לבית הספר?

סדנת "מתחילים נכון" היא סדנה שעוסקת בהכנה לכיתה א' ולחיים בכלל, הן מהפן הלימודי והן מהפן התנועתי, הרגשי והחברתי. מתוך הבנה שלהורים השפעה מכרעת על כל מה שקורה לילד - ההורים הם חלק בלתי נפרד מהסדנה.

איך זה מתנהל?

הילדים נפגשים בקבוצה אחת לשבוע למשך 90 דקות, שרים, לומדים, משחקים ונהנים

מה הם לומדים?

להקשיב, לזכור, להכיר אותיות ומספרים, להשתמש נכון בכלי כתיבה, להתארגן בזמן ובמרחב, להתמודד עם תסכולים, להסתדר היטב בחברה ולהתמודד עם אתגרים.

וההורים- מה הם לומדים?

במפגש זום בן 90 דקות לכל הורי הסדנה, שיתקיים אחת לשבועיים נלמד להציב ולאכוף גבולות, לעזור לילדים לפתח מיומנויות חברתיות, רגשיות, מוטוריות ולימודיות. נלמד איך ניתן להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז, מה עושים כשמגלים קשיים חברתיים, מתי דרוש טיפול בלקות למידה ועוד..בכל מפגש אענה על שאלות שנשלחו אלי מראש.

כל משפחה שמצטרפת לסדנה מקבלת פגישת ייעוץ ואבחון אישית בת שעה וחצי כדי לעשות סדר ולדייק את התהליך לילד/ה שלהם. בפגישה תוכלו להתייעץ בנוגע לעניינים אישיים, בנוגע לטיפול בהפרעת קשב וריכוז וטיפול בלקויות למידה, בנוגע לקשיים חברתיים ורגשיים ועוד..

להצטרפות לסדנת "מתחילים נכון" טלפנו כבר עכשיו לתיאום פגישת אבחון וייעוץ ראשונית: 050-3597622 או שלחו מייל.

חשיבות קורס הכנה לכיתה א'

יש הטוענים כי כל רגע בחייו של אדם מכשיר אותו לרגע הבא וכי ילד שהגיע לגיל 6 אמור להיות מוכן לכיתה א' מעצם היותו בן 6. לכן אין צורך לדעתם בקורסים וסדנאות הכנה לכיתה א', אותם אנשים מאמינים שמרגע שהילד מגיע לבית הספר הוא מתמודד עם האתגרים ומתגבר עליהם ולכן אין צורך בתהליך הכנה ממוקד. הטענה הזו עשוייה להיות נכונה לגבי חלק מהילדים. בעיקר בנוגע לאלה שהביטחון העצמי והבשלות הרגשית שלהם מפותחים במיוחד:

זה אומר שהם מצליחים לחכות לתורם, לחלוק ולשתף, שהם יודעים להתמודד עם תסכולים ולדחות סיפוקים, שהם מכירים ביכולותיהם ויודעים לסמוך על עצמם ועל אחרים, שהם לא נרתעים מתחרות ויודעים להתמודד עם כישלונות ובעיקר מסוגלים לפעול על פי חוקים.

מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר