כל פעולה שאדם מבצע היא תוצאה של תהליך חשמלי המתרחש במוחו. בשנים האחרונות התפתחה היכולת לעקוב אחר השינויים בפעילות המוחית בזמן ביצוע פעולות כאלה ואחרות.
כמו כן נחקר ונמצא שבזמן תהליך של עיבוד שפה מתרחשת פעילות מוחית באזורים ששולטים ביכולת התנועתית. התשתית ללמידה הן קוגניטיבית והן רגשית נעוצה במודעות הגופנית. הגוף והמוח עובדים יחד בשיתוף פעולה במודל שנקרא "הכרה מגולמת" שילוב של אימון סנסורי מוטורי בתהליכי למידה משפר משמעותית את ההישגים ומאפשר גם למתקשים לחוות חווייה של הצלחה.
אימון מוחי הוא למעשה תרגול אזורי המוח השונים על ידי ביצוע פעולות שדורשות הפעלה אפקטיבית של האזורים הללו. חלק משמעותי מהאימון המוחי שמקיימים ב"מקשיבים" נעשה באמצעות משחקי תנועה, נשימה ושיווי משקל המבוססים על "שיטת רביב" ומשלבים שיח מעצים מבית "מקשיבים". לא פעם מגיעים לאימון מוחי ילדים שניסו לפני כן הוראה מתקנת שלא צלחה ולא בגלל איכות המורה המתקנת אלא בגלל היעדר בשלות נוירולוגית ללמידה. הוראה מתקנת היא כלי מצויין עבור מי שקיימת אצלו בשלות נוירולוגית ללמידה.
בשלות ללמידה כוללת את היכולת של התלמיד/הסטודנט לנהל את מיומנויות הקשב שלו ואת היכולת של חלקי המוח השונים לשתף פעולה ביניהם. ב"מקשיבים" מקיימים אימון מוחי לריפוי הפרעת קשב וריכוז ואימון מוחי לשיפור מיומנויות הלמידה לרבות קריאה, כתיבה, זיכרון, שליפה ועוד..
מתאמנים שהגיעו לאימון מוחי ב"מקשיבים" לאחר שנים של הוראה מתקנת דיווחו על שיפור משמעותי ביכולת לקלוט וליישם את הכלים המצויינים שנלמדו בשיעורי ההוראה המתקנת.
חלק מהמתאמנים שתרגלו אימון מוחי לריפוי הפרעת קשב וריכוז הפסיקו בעקבותיו את השימוש בתרופות מעוררות כדוגמת ריטלין וקונצרטה והצליחו לתפקד היטב בלעדיהן. יחד עם זאת אין בכוונתנו להמליץ על הפסקת תרופה כזו או אחרת שהומלצה למתאמן אלא בהתייעצות עם הרופא המטפל.
אימון מוחי הוא דרך טבעית ומהנה לשיפור הישגים ולחווייה של שליטה עצמית והצלחה. האימון הוא קצר מועד, חווייתי ומעצים והבונוס הוא רכישת כלים שניתן ליישם לכל אורך הדרך גם בתום התהליך.