תהליך אימון אישי לילד/ה
מיועד לילדים שרוצים לפתח בטחון ואת היוזמה, ילדים שלא משתתפים בשיעור, ילדים שקשה להם בחברה, ילדים הכועסים, מתרגזים ונעלבים בקלות. אפשר לעשות יופי של צמיחה בתהליך האימון.
תהליך האימון האישי לילדים מיועדים לילדים בכל הגילאים, בכפוף לשיחת הכרות ותאום ציפיות.
אימון הוא תהליך קצר מועד שמתייחס לאדם כאל שלם ונוגע בתחומים רבים מחייו.
אימון הוא תהליך בו נשאלות שאלות ומוצעות נקודות מבט נוספות לאלה שהמתאמן אוחז בהן בטבעי.
המטרה היא לעזור למתאמן להגדיר מטרות ולמצוא את הדרך להשגתן, תוך צימצום הפער בין הרצוי למצוי ופיתוח המודעות למשאבים שעומדים לרשותן( לרבות כישורים, קשרים, הכשרות ונסיון חיים ).
בתהליך האימון ניתנת למתאמן ההזדמנות להגדיר מחדש את ערכיו ולבחון את מידת ההלימה בינם ובין אורחות חייו.
אימון אישי מבוסס על מודעות ותרגול של דפוסי חשיבה והתנהגות חדשים.
התרגול יוצר ערוצים נוירולוגיים חדשים שמקבעים את ההרגלים החדשים ומאפשרים התמדה.
הצלחת תהליך האימון תלויה במוכנות של המתאמן להיות ישר ואותנטי, לשמור על פתיחות מחשבתית ולהסכים ללכת את הדרך עד סופה.
אימון ב"מקשיבים-מרחב אימוני יוצר מקום" - משלב כלים מתחום הקואוצ'ינג, הפוקוסינג, הביו פידבק ושיטת רביב שנותנים מענה מקיף ויסודי למגוון רחב של בעיות, לרבות קשיי התארגנות, קשיי למידה, קשיים בניהול מתחים, כעסים, חרדות ובניהול מערכות יחסים.
בשלות של ילדים ללמידה נבחנת בדרך כלל בארבעה אספקטים.
- ערוץ פיזיו-מוטורי(תנועתי)
- ערוץ קוגניטיבי
- ערוץ רגשי
- ערוץ חברתי
ילד, ממש כמו אדם בוגר- פועל בארבעת הערוצים הללו שאינם ניתנים להפרדה ופועלים יחד, אך ניתן לפתחם עם דגשים שונים לכל חלק.
למה חשוב לפתח תנועתיות?
כיון שדרכה נפתח מיומנויות כמו שיווי משקל, את ההתמצאות במרחב, התארגנות (למשל הכנסה והוצאה של חפצים מהתיק ומהקלמר), ישיבה תקינה שיש לה השפעה על הקשב והריכוז, כתיבה, גזירה, הדבקה, דיפדוף, מחיקה ועוד..
מדוע חשוב לפתח קוגניציה?
כיון שהיא האחראית על תהליכי למידה ויכולת פתרון בעיות, תהליכי חשיבה ותפישה, עיבוד מידע, זיכרון, שליפה מהזיכרון, אוצר מילים, זיהוי צלילים וסמלים, יכולת מילולית, יכולת השוואה והסקת מסקנות.
מה כבר ניתן לפתח בערוץ הרגשי?
דחיית סיפוקים, התמודדות עם תסכול, תושיה(יוזמה ופתרון בעיות), עמידה בכללים, מוטיבציה ומה חשיבותו של הפן החברתי?
ילד שלא מרגיש נוח בחברה יחוש תסכול, חשש, כעס ותחושות נוספות שיעיבו על יכולתו להקשיב ולקלוט את התכנים הנלמדים בבית הספר. כישורים חברתים מפותחים מאפשרים לילד להנות ממשחק עם חברים, להקשיב בכיתה, לבקש ולהגיש עזרה, לשתף פעולה הן בשיעורים והן ביניהם. המוח מורכב מארבע אונות שכל אחת מהן אחראית על תפקודים אחרים.
אונת הקודקוד, שאחראית על עיבוד מידע המגיע מהחושים אונת העורף שאחראית על שליטה בראיה אונת המצח שאחראית על פתרון בעיות מופשטות ואונת הרכה שאחראית על הזיכרון השמיעתי על מנת לפתח תפקודים אלה- חשוב להציע לילדים אתגרים חושיים, ויזואליים, אודיטוריים (שמיעתיים) ומופשטים.
המוח הגדול מחולק לשתי המיספרות (ימין ושמאל) שכל אחת מהן פועלת במהירות שונה ואחרית על תפקודים אחרים. הצד הימני מפעיל את יכולת ההפשטה והדמיון, החשיבה היצירתית ופועל מתוך תפישה תלת מימדית. הצד השמאלי מפעיל את היכולת לסדר, אירגון, קליטת תבניות ברצף, שפות ועוד ופועל מתוך תפישה דו מיימדית.
על מנת שילד יבין סיפור שהוא קורא על שתי ההמיספרות שלו לשתף ביניהן פעולה. באמצעות מוח שמאל הוא קורא ובאמצעות מוח ימין הוא מדמיין את מה שהוא קורא. באמצעות מוח ימין הוא תופש כמות של חפצים ובאמצעות מוח שמאל הוא מבין מה שם הכמות ומה הסמל (ספרה) שמעיד על הכמות.
ילדים שמגיעים לבית הספר בשלים ללמידה- יזכרו את בית הספר כחווייה חיובית שיש לה השלכות על המשך הדרך (מוטיבציה להמשך למידה והתפתחות, אינטראקציות חברתיות ועוד..) המשימה שלנו כהורים, אנשי חינוך ומטפלים היא לעזור להם לפתח יכולות אלה בדרך חווייתית המאתגרת את כל חלקי המוח ומלמדת אותם לשתף פעולה על מנת לנצל את מקסימום הפוטנציאל האינטליגנטי של הילדים.
אימון מעבר לים
עד לאחרונה חשבתי שהתהליכים אותם אני מלווה יכולים להתנהל רק פנים אל פנים. כשמדובר בפיתוח כישורי למידה- חלק מהתהליך מתנהל בתנועה שאני מתקנת למתאמנים במהלך כל פגישה..
בזכות הקורונה – התבקשתי על ידי הורים לילדה עם תסמונת דאון להמשיך בתהליך באמצעות הזום. הייתי די סקפטית בנוגע , כיון שהיה על הילדה לשנות את מיקום המסך תוך כדי פגישה הן על מנת שאוכל לראות אותה מתנועעת מזויוות שונות והן כדי שאוכל לראות את הלוח עליו היא כותבת (חלק מהמפגש עוסק בכתיבה על לוח מחיק/חלון/קיר שהוסב ללוח מחיק).
להפתעתי הרבה הילדה חיכתה בקוצר רוח למפגשים וראינו המשך התקדמות שלה בכתיבה, ביכולת לנהל שיח משמעותי ובתפקודים נוספים. בזכות אותה ילדה וזוג הוריה מעוררי ההשראה אני יכולה להציע עזרה ותמיכה גם לשוהים מעבר לים. אם אתם ישראלים שחיים בחו"ל ויש לילדים שלכם קושי לימודי, התנהגותי, רגשי וכדו'- אתם מוזמנים להיעזר בנפלאות הוירטואליה ובי.
שלחו הודעה ל 050-359-7622 ונתחיל להתקדם.
ב"מקשיבים"- מרחב אימוני יוצר מקום
לומדים ומתאמנים בדרך חווייתית המבוססת על שיטת "רביב" לפתוח כישורי למידה ומשלבת את גישת "מקשיבים" שמתמקדת בפיתוח אינטליגנציה רגשית, ביטחון עצמי כישורים חברתיים ויכולות הבעה מגוונות
האימון האישי מתקיים בכפר יונה ובקרוב ברעננה.