"אף אחד לא רוצה לשחק איתי"

כשילד חוזר מהגן או מביה"ס ומספר ש:"אף אחד לא רוצה לשחק איתי" אנחנו לא פעם נזעקים לפנות למורה שתדבר עם הילדים ש"לא התנהגו יפה" וכו'...

המורות/הגננות מצידן נוזפות בילדים שלא רצו לשחק עם הילד ש"אף אחד לא רוצה לשחק איתו". הן מסבירות ש"ככה לא מתנהגים"  והילדים משחקים איתו על מנת להיות בסדר, וכך במקום לעזור לו לפתח כישורים חברתיים אנחנו לא פעם "משתיקים" את הבעיה.

לעיתים ילד כזה יהפוך להיות מנודה עוד יותר כיון ש"הלשין" או כיון שכעת עליהם לשחק איתו מתוך כורח ולא מבחירה.

 פיתוח כישורים חברתיים לילדים

אלא שלא תמיד אנחנו לוקחים בחשבון ש"לא רוצים לשחק איתי" זו נקודת מבטו של הילד וכדאי לברר עד כמה היא מעוגנת במציאות. בחוג לפיתוח כישורים חברתיים לומדים להבין מתי אנחנו רצויים ומתי לא, האם הילד שחייך צחק אלינו או עלינו. האם כשמישהו הזכיר את שמי ללא רשותי הוא בהכרח ביקש לפגוע בי ומה עלי לעשות כדי להתקרב לחברים. 

כישורים חברתיים הם מיומנות חשובה להתנהלות במקומות עבודה, במשפחה ובחברה. לאנשים עם מיומנויות חברתיות גבוהות רב הסיכוי להתקדם בעבודה ולעסוק בניהול בשל יכולתם לנהל מערכות יחסים אפקטיביות. לילדים בעלי כישורים חברתיים מפותחים יש יותר חברים ויותר אפשרויות בחירה. לרוב הם מרוצים יותר ובעת הצורך -ייקל עליהם להשיג את העזרה הדרושה.  

אז איך מפתחים כישורים חברתיים לילדים?

מתאמנים בלדחות סיפוקים, בלכבד את אלה שדעתם שונה מדעתנו, בלהתחלק במה שיש ובמקרים אחרים להציב גבולות ולא לוותר על מה ששלי..

לומדים לקחת אחריות על מה שמרגישים ולהבין שנקודת מבטנו הוא זו שקובעת מה נרגיש ולא "המציאות" של "שתו לי. אכלו לי", מרחיבים את הפרספקטיבה לגבי נקודות מבט "שליליות" כך שתתרחב יכולת הבחירה, לומדים לבטא מחשבות ורגשות בדרך שמשאירה מקום גם לדעות ומחשבות מנוגדות ומתאמנים בלשחרר קיטור ולרוקן את "מיכל הרגשות" על מנת להיות מסוגלים להכיל עוד.., לומדים להתמקד ב"יש" ומסגלים אופטימיות.

מגוונים את תחומי העניין כך שמתאפשרת אינטראקציה עם אנשים בעלי תחומי עניין שונים. כישורים חברתיים הם תשתית חשובה לתפקוד יעיל, בבית, בעבודה ובחברה.

סדנת מקשיבים קבוע

החוג לפיתוח כישורים חברתיים ואינטליגנציה רגשית  לילדים מתקיים בקבוצות קטנות. הילדים מתאמנים בדחיית סיפוקים, בכיבוד השונות של האחר, בלחלוק חומרים ומכשירים, בלהקשיב, לעזור ולהיעזר. מתוך התהליך מתחזק הביטחון העצמי, מתפתחת החשיבה היצירתית והמוטוריקה העדינה.   

בסדנת "מקשיבים קבוע" עובדים על פיתוח כישורים חברתיים לילדים אבל בחוגים זה יותר בפרונט...

פיתוח הכישורים החברתיים ואינטליגנציה רגשית

רבים מהקשיים שמתעוררים בקרב ילדים נעוצים בפרשנות שלהם למציאות בה הם חיים.
פרשנות "שלילית" מביאה לעימותים עם ילדים אחרים ועם הצוות החינוכי, פוגעת בריכוז וביכולת לשתף פעולה ואינה מאפשרת לתלמידים למצות את הפוטנציאל הלימודי והחברתי שלהם.

במפגשים עם ילדים, צוותי חינוך והורים אני מלמדת איך אפשר לקחת אחריות על מה שאנו חושבים ומרגישים, כיצד ניתן לנהל מתחים, כעסים, חרדות או כל רגש אחר ואיך להתייחס לעצמנו ולאחרים בדרך מכבדת ומעצימה.
בבסיס העבודה- מודל "מקשיבים" לניהול תקשורת תוך אישית ובין אישית טובה יותר.

מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר