וואטסאפ!

הפרעת למידה היא בעיה נוירולוגית בעיבוד מידע שמפריעה לרכישת כישורים ואסטרטגיות אקדמיים. לקות למידה היא בעיה באחד מהשלבים הבאים או יותר:

  • קלט: קליטת מידע מהחושים,
  • אינטגרציה: עיבוד והבנת המידע
  • זיכרון: שימוש במידע, איחסונו ושליפתו
  • פלט: פליטת המידע באמצעות שפה או פעילות מוטורית (כתיבה)

משנה לשנה אנו שומעים יותר ויותר על ריבוי הפרעות קשב וריכוז עד כדי כך שישנם הטוענים כי "לכולנו יש הפרעת קשב". 
ריטלין לסוגיו , קונצרטה, ויואנס, פוקלין, דייטראנה, אטננט ותרופות מעוררות אחרות הניתנות לילדים ומבוגרים שאובחנו כבעלי הפרעת קשב וריכוז נחשבות בקרב רבים כתרופות מרגיעות, כיון שאדם שנוטה לנוע באי שקט כאשר אינו משתמש בתרופות אלה- ינוע פחות או לא ינוע כלל כאשר יהיה תחת השפעת התרופה.

במרכז מקשיבים מסייעים לילדים ונוער שחווים קשיים עקב הפרעת קשב וריכוז ב:

  • קושי בלימודים
  • דיסלקציה
  • לקויות למידה
  • אי הכנת שיעורי בית
  • הישגים נמוכים
  • פוטנציאל לא ממומש

 

מפני שהגוף והמוח עובדים יחד- ככל ששיתוף הפעולה ביניהם גדל כך משתכללות מיומנויות הלמידה.

פתרונות לבעיות קשב וריכוז בעזרת אימון סנסורי-מוטורי היא הדרך הטובה והיעילה ביותר לשכלל מיומנויות אלה, תוך זמן קצר יחסית ולשפר הישגים. אימון במרחב של "מקשיבים" המבוסס על שיטת "רביב" , שהיא סדרת תרגילים מובנה ומוכחת המשפרת מיומנויות שמהוות תנאי הכרחי ללמידה:

  • מיומנות תנועתית: תודעת גוף, שימוש בשני צידי הגוף, תיכנון מוטורי, קשר עין יד ובחירת יד דומיננטית.
  • מיומנות ראייתית מרחבית: הבחנה ויזואלית, קואורדינציית עין יד.
  • מיומנות שמיעתית: הבחנה אודיטורית כבסיס למיומנות פונולוגית, קשר בין אות לצליל
  • מיומנות קצבית: שליטה בוויסות פעילות גלי המוח: קשב, ריכוז ושליטה במתח.

 פתרונות לבעיות קשב וריכוז

שילוב שיח אימוני ודרכי גישה מבית "מקשיבים"-  לפיתוח מודעות אישית וגופנית, אינטליגנציה רגשית וכישורים חברתיים.

האימון המשולב מביא לשיפור משמעותי בקריאה, בכתיבה, בקשב ובריכוז, בשליפה מהזיכרון, בחשיבה המתמטית, בהתמצאות במרחב, בשיווי משקל, בהתנהגות בכיתה, בקשרים החברתיים ועוד..

 בתהליך נרכשים כלים רגשיים ותודעתיים, שניתן לעשות בהם שימוש גם בשנים שלאחר סיומו.

אימון אישי במרחב של "מקשיבים", תוך תרגול בבית בין פגישה לפגישה – מביא לתוצאות מהירות ורבות משמעות, ומשפר את הדימוי העצמי והסביבתי של המתאמן.

שינוי בדימוי העצמי מגביר את המוטיבציה ללמידה ומקל על ההתמדה ומתוך כך גם על היכולת להשיג הישגים בתחום הלימודי ובתחומים רבים נוספים.

 

גם אתם, כהורים, מחפשים אחר פתרונות לבעיות קשב וריכוז שאינם כוללים שימוש בכדורים? שיטת "מקשיבים" שמה את הדגש על הנחת היסוד כי לילד ישנם כל הכלים החיוניים להתמודדות ולהצלחה. באמצעות אימון אישי אחד על אחד, על הילד לנקוט בשיטה פעילה בדרך אל השינוי, כאשר המטרה היא להעצים אותו וללמדו אותו הרגלים חדשים שיקדמו אותו הלאה.

 

פתרונות לבעיות קשב וריכוז ללא תרופה – האמנם?

יותר ויותר הורים התרגלו לעובדה כי לאחר שילדם אובחן כסובל מ-add או adhd, עליהם להיצמד אל המרשם ולטפח שגרה של תלות בכדור. מעבר לכך שהכדורים מציפים שלל אצל חלק מהילדים גורם הכדור לתופעות לוואי (כאבי ראעש, חוסר תיאבון, דופק מואץ), הרי שהם לא באמת פותרים את הבעיה, אלא משתיקים אותה. באמצעות אימון אישי-פרטני, ניתן להגדיר מטרות ברורות ולהניע את הילד לקראת שינוי.

 

איך פועל הטיפול וכיצד הוא יכול לסייע בהפרעת קשב?

טיפול בהפרעת קשב וריכוז ללא ריטלין אולי נשמע כמו טיפול עתידני, אך בהחלט ניתן להגיע לתוצאות גם ללא שימוש בתרופות. אימון המתבצע בשיטה של מאמן מול מתאמן, מבוסס על העיקרון כי לילד יש את כל המשאבים הנדרשים בכדי להצליח.

 טיפול פרטני לילדים ומבוגרים עם בעיות קשב וריכוז ו/או לקויות למידה מונחה ע"י המאמן אשר מתווה את הדרך, מעניק את הכלים והופך את התהליך למדיד – כזה שניתן להבין בסופו של דבר האם הוא הצליח או לא. מבין פתרונות לבעיות קשב וריכוז המוצעים כיום, האימון מתמקד במתאמן – בילד, ודרך המשאבים הפנימיים שלו יהיה ניתן להגיע להטבה, לכבוש יעד ולשנות הרגלים.

 

ישנם הרגלים שונים שמעכבים את הילד מלהתקדם ולהתפתח ולא מפתחים אותו, .אפשר וכדאי להחליף אותם בהרגלים חדשים שיקדמו אותו. בשונה משלל פתרונות לבעיות קשב וריכוז המוצעים, האימון שם את הדגש על מטרה ברורה המוגדרת כבר בפגישה הראשונה! מה מאפיין בנוסף את האימון האישי?

  • מדובר על אימון קצר וממוקד
  • בשונה מטיפולים אחרים, ניתן להעריך ולמדוד את תוצאותיו
  • הוא מתאים לילדים מגיל 6 ועד אנשים בוגרים בני 76
  • ההצלחה היא תוצר של שיתוף פעולה בין המאמן למתאמן
  • על המתאמן להיות פעיל וליישם טכניקות שונות
מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר