וואטסאפ!

מתח ולחץ מאפיינים את החיים המודרניים שלנו במאה ה 21

העומס הרב בו כולנו נתונים כבר מגיל צעיר, הריצה אחר ההישגים, הציונים, ההצלחה בקריירה והעמידה באינספור משימות בלחץ זמנים, מביאות רבים למצבי סטרס לא פשוטים. ההישגיות באה לא פעם על חשבון בניית קשרים בינאישיים טובים ומעצימים, על חשבון הבריאות הפיסית והאיזון הרגשי שלנו. לכן ישנה חשיבות כה גבוהה למיומנויות המאפשרות לנו להירגע ולחיות בהווייה של שמחה ורוגע בחיי היומיום.

ללמוד איך להירגע

כשאדם מתקשה לנהל את רגשותיו ומתאפיין בתגובות קיצוניות בעת כעס, מתח וכיוצא בזה – הסביבה מגיבה לתגובותיו הקיצוניות באופן בלתי מעצים, לעיתים בהתרחקות ולרוב בשיפוטיות והטפת מוסר.

כאשר התגובות הקיצוניות הללו הופכות לדפוסים האדם הופך "שבוי" של אותם דפוסים ובמקום לנהל את כעסיו - הם מנוהלים על ידי הדפוסים.

התפרצויות כעס בלתי נשלטות, התקפי חרדה שגורמים למבוכה ומתחים מדירי שינה פוגעים פעמים רבות בקשרים הזוגיים והחברתיים של האדם ומפחיתים את תחושת האושר והמימוש העצמי.

הטיפול במצבים אלה יתבצע תוך הקניית כלים לניהול עצמי במישור הפיסי ובמישור הרגשי. טיפול טבעי בחרדות, ניהול כעסים, התמודדות עם פחדים ועוד, יפתחו באדם לפני הכול מודעות שתאפשר לו להכיר את רגשותיו ואת התחושות המלוות אותם, לזהות תחושות אלה ברגע בו הן מתחילות עוד בטרם הן מתגברות והופכות לכעס /פחד/מתח מתפרץ ובלתי נשלט.

בין אם מדובר על פחד ממקור שמייצר סכנה ודאית, על חרדה בלתי רציונאלית או על תחושת כעס קיצונית שמשתלטת על האדם לעתים קרובות ומעלה מקרבו התנהגות הפוגעת בקשריו עם הסובבים אותו, 

הצעד הראשון  בלמידה איך להירגע ואיך להתמודד עם הבעיה מתחיל ביכולת לזהות את התחושה ברגע בו היא נוצרת. 

לאחר זמן מה של תירגול מתחיל המתאמן לזהות את הקשר בין מחשבות אוטומטית שלו, בין רגשות שעולים בעקבות המחשבות ובין תחושות פיזיות שמלוות את אותם רגשות. 

ברגע שהמתאמן מבין את המנגנון הפועל בגופו הוא יכול לתרגל ניהול אפקטיבי של אותן מחשבות ואותם רגשות והתוצאה תהיה הקלה בתחושה הגופנית.

לפתח שלווה פנימית

את המודעות העצמית לגופנו ולרגשותינו ניתן לפתח עד לרמה של סיגול התנהגויות חדשות ומעצימות. 

תזונה מאוזנת, פעילות גופנית, תרגילי נשימה, מיינד פולנס, דמיון מודרך, תרגול של חשיבה חיובית וניהול מייטבי של מצבי כעס, סטרס וחרדה, מביאים לתוצאות אפקטיביות מאוד. 

תוצאות אלו מתבטאות בהפחתת תחושות המתחים, הפחדים והלחצים והעמקת רגשות נעימים של שמחה, נינוחות ושלווה.

 

ככל שהביטחון העצמי מתחזק, הדימוי העצמי הופך חיובי יותר והאדם לומד לפתח פרשנות מעצימה למציאות - כך גוברת היכולת לבנות קשרים מעצימים עם הסביבה, מרגישים יותר שמחת חיים והתפקוד הופך יעיל יותר.

הסדנאות וההדרכות של מקשיבים, בהן לומדים ומתרגלים איך לנהל את המתחים, הכעסים והחרדות ואיך לקיים מערכות יחסים נינוחות ומעצימות בבית ובעבודה הן בעלות ערך משנה חיים.

מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר