וואטסאפ!

אחת המיומנויות החברתיות הרגשיות החשובות ביותר, היא התחום של התמודדות עם כעסים. תחושת הכעס העולה ומציף אותנו בעקבות אירוע כלשהו שהיה שונה ממה שרצינו, מוכרת לכולנו. אך דרכי התגובה לתחושת הכעס משתנות מאדם לאדם. ישנם אנשים המגיבים באופן אפקטיבי שמאפשר המשך התנהלות תקינה, אך אצל חלק מאתנו קיימים דפוסי תגובה אוטומטיים למצבי הכעס היוצרים התפרצויות בלתי נשלטות שגוררות בעקבותיהן מעין כדור שלג שלילי. לכן מיומנות ההתמודדות הנכונה עם הכעס היא כה חשובה.

התמודדות עם כעסים

דרכים שונות של התמודדות עם כעסים

התמודדות בלתי מעצימה עם כעסים מובילה להתפרצויות חריפות, הרמת קול, אגרסיביות או לחילופין התרחקות והסתגרות. הסתגרות במצבי כעס נובעת פעמים רבות מדימוי עצמי נמוך ועלולה לגרום בהמשך למצבים חריפים עוד יותר של דיכאון וייאוש. תגובות כאלו שחוזרות על עצמן גורמות לנזקים למערכות היחסים של האדם עם הסביבה הקרובה אליו בזוגיות, במשפחה, במקום העבודה וכן הלאה.

מכיוון שהכעס הוא תחושה טבעית שמתעוררת בתוך כל מערכת יחסים ומצריכה יכולת התמודדות אפקטיבית ובריאה, ההתמודדות הנכונה עמה מהווה חלק מהתחום של מיומנויות חברתיות. משום כך כאשר המיומנויות החברתיות בתחום ניהול כעסים מצריכות שיפור, מומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי על מנת לאמץ כלים חדשים לחיים ולפתור את הבעיה.

השלכות הכעס

תחושות כעס שאינן מתועלות באופן מאוזן ובריא, עלולות לגרום לנזקים ברמות שונות. הרמה הרגשית משפיעה כאמור על מערכות היחסים של האדם עם סביבתו, שהן הבסיס לחיים מאוזנים, מאושרים ובריאים בכל התחומים. בנוסף לכך גם הבריאות הפיסית שלנו מושפעת מאוד מהרמה הרגשית, ורגשות קשים שאינם באים לידי ביטוי נכון משפיעים לרעה גם על מצבנו הבריאותי.

מה הפתרון

בכל שלב בחיים ניתן לרכוש כלים חדשים להתמודדות מעצימה עם כל קשת הרגשות העולים בנו ולבניית מערכות יחסים מאוזנות, שמחות ובריאות. במרכז מקשיבים מתקיימות סדנאות העצמה וגם ליווי וייעוץ בתחום התמודדות עם כעסים, פחדים, חרדות, טיפול בדימוי עצמי נמוך ועוד. לא כדאי להמשיך לסבול, חפשו ומצאו את השיטה הטובה והמתאימה ביותר עבורכם על מנת שתוכלו לחיות בשמחה, בשלווה ובקשר טוב עם כל היקרים לכם.

מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר