וואטסאפ!

גן הילדים הוא מעין חממה שמאפשרת לילדים לחקור, ללמוד ולהביע את עצמם במגוון ערוצים שמתנהלים במקביל תוך גמישות מסויימת בסדר היום הקבוע.

בגן יכולים הילדים לקבל מענה מיידי מהגננת והסייעת, דמויות מוכרות שנמצאות בסביבה במשך כל שעות היום. בבית הספר לעומת זאת- סדר היום פחות גמיש, אנשי הצוות וחללי הלימוד מתחלפים מעת לעת ובהפסקות, בעיתות מצוקה יכולים הילדים לפנות למורה תורנית שאינם בהכרח מכירים או מרגישים בנוח לפנות אליה.

המעבר מהגן לבית הספר מהווה לא פעם משבר שניתן להתמודד איתו בקלות יתירה כשמגיעים מוכנים.

מה זאת אומרת מוכנים לבית הספר?

ילדים בשלים מבחינה רגשית, עצמאים, שמסתדרים עם חברים ויודעים לפתור בעיות. הם נדרשים לשבת בעבודה פרטנית למשך 15 דקות ללא הפסקות, לשבת 20 דקות במפגשים כיתתיים ולשחק משחק קופסא כשמונה דקות לפחות.

ילד שמוכן לכיתה א' יודע לקרוא ולכתוב את שמו, לקשר בין האותיות לצלילים שהן מפיקות, לחלק מילים לצלילים, לחלק לקטגוריות ולספר סיפור שיש לו התחלה, אמצע וסוף תוך שימוש במשפטים מורכבים.

מצופה שידע לספור עד 20 ולספור לאחור, לזהות את המספרים מ-1 עד 10, לזהות כמות ללא ספירה (לדוגמא: להבין שארבע נקודות=4). ולעשות פעולות בסיסיות של חיבור וחיסור. 

כדאי שידע לאחוז נכון בעיפרון ולשמור על איכות קו יציבה ומידתית, דהיינו לא ללחוץ חזק מידי על העיפרון ולא חלש מידי, לצבוע בתוך הקוים, לגזור ולהדביק.

אם אינכם בטוחים במידת המוכנות של הילד כדאי להתייעץ עם הגננת ומומלץ לחפש קורס הכנה לכיתה א' שיעצים את הביטחון העצמי של הילד, את ההתנהלות הרגשית והחברתית שלו ויפתח את כישורי הלמידה על מנת לאפשר נחיתה קלה במסגרת החדשה והלא מוכרת.

להשאיר שנה בגן או להעלות אותו לא מוכן? רגע ההכרעה

הורים רבים מתלבטים בשלב המכריע, בו קובעים אם הילד יעלה לכיתה א' או יישאר עוד שנה בגן. הדאגות השכיחות ביותר בקרב הורים הן שאם ישאירו את הילד בגן לעוד שנה הוא ישתעמם ויתעכב התפתחותית, אם יאפשרו לו לעלות לכיתה א' אולי לא יצליח להתמודד רגשית ומנטלית עם המעבר, או שאפילו יישאר מאחור ולא יהיה בקצב של יתר התלמידים בכיתה. 

הניסיון מראה שאם בוחרים להשאיר ילד שנה נוספת בגן- חשוב איך מציגים בפניו את ההחלטה.

מסגרת איכותית של הכנה לכיתה א' עשויה למוסס את הספקות ולהוות קפיצת מדרגה להבשלה הנוירולוגית הדרושה ללמידה.

מה עושים בקורס הכנה לכיתה א'?

מחזקים את הביטחון העצמי באמצעות התמודדות עם אתגרי תנועה, עשייה יצירתית ושיח מעצים. מפתחים כישורים חברתיים וכישורי למידה באמצעות תרגילים גופניים לשיפור הקואורדינציה המוחית, הקשב והריכוז, התמצאות בזמן ובמרחב, שיווי משקל

מתאמנים בישיבה נכונה ליד שולחן תלמיד, באחיזה נכונה של כלי כתיבה, מתרגלים מיומנויות כמו גזירה, צביעה, הדבקה , מתרגלים ניהול מתחים, כעסים וחרדות, תושייה לפתרון בעיות, ציות לחוקים ודחיית סיפוקים. מרחיבים את אוצר המילים והפרספקטיבה ונוטעים בילדים אמונה בעצמם וביכולתם להצליח.

מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר