רוב הילדים בעת הזו משתתפים לפחות בחוג אחד ומבקרים בו מינימום פעם בשבוע. חוג הוא מסגרת שמאפשרת לילד לפתח מיומנויות שאין לו אפשרות לפתח בגן או בבית הספר. חוג הוא הזדמנות עבור ילד להביא את עצמו לידי ביטוי בדרך אחרת מזו המתאפשרת לו במוסד החינוכי בו הוא מבקר על בסיס יומיומי.
בחוגים איכותיים במיוחד-בצד המיומנות המוצהרת שנלמדת במפגשים - נלמדות ומתורגלות מיומנויות של הקשבה, דחיית סיפוקים, שיתוף פעולה, הבעה, התמדה, ויתור ועוד...
חוגים איכותיים במיוחד עוסקים בין השאר בפיתוח מיומנויות חברתיות גם אם זו אינה הכותרת של החוג. ניתן להתייחס אל חוג כאל מקום בילוי או כאל זירת למידה ותרגול.
הבחירה להתייחס לחוג כאל בילוי עשוי להוביל אותנו לוותר כשהילד מביע אי שביעות רצון או סתם לא מתחשק לו ללכת ביום מסויים. הגישה השנייה שמתייחסת אל החוג כאל זירת אימונים – לוקחת בחשבון שאימון דורש התמדה ועל כן הורים אשר אוחזים בגישה זו יתמידו בהבאת הילד לחוד וסביר להניח שיעשו ככל שביכולתם על מנת שהילד יתמיד גם הוא.
לעיתים- על מנת לזמן לילד חוויה של הנאה מחוג יש להעביר אותו דרך תהליך של שינוי. תהליכי שינוי אצל ילדים יכולים להתקיים בטיפול רגשי, קוגניטיב, חברתי ו/או באמצעות הדרכת הורים.
חלק מהחוגים אשר מתקיימים במתכונת של מפגשי הורים וילדים מאפשרים להורים לצפות במדריך/ה וללמוד כיצד לשכלל את התקשורת עם הילדים. בחוגים שמיועדים להורים וילדים גם יחד – ההורים אינם על תקן של צופים אלא משתתפים פעילים בחוג.
כאשר ההורים משכילים להיפרד מהטלפון הסלולרי ולו לשעה – הילד חווה אותם במלואם. זמן איכות של הורים עם ילדיהם משפר פלאים את תחושת השייכות, תחושת הערך העצמי, תחושת היכולת
ןהידיעה של הילדים שיש להם היכולת להשפיע.חוגים אינם מנת חלקם של ילדים בלבד. גם מבוגרים שמבקשים לשפר מיומנות כזו או אחרת יכולים לעשות זאת בחוג ובכך לשפר את המיומנות שלשמה הם התכנסו ובצידה להכיר מבוגרים נוספים ואולי אף לקרום איתם קשרים חברתיים.
מגוון החוגים הקיימים הוא רחב ומגוון וכך גם המחירים. אם חשקה נפשכם במסגרת שבה תוכלו לשפר מיומנויות ולהכיר אנשים נוספים בעלי תחומי עניין דומים- חפשו לכם חוג, הירשמו והתמידו. לאחר תקופת מה של למידה ותרגול תוכלו לראות את השיפור ואולי אף תזכו בחברים חדשים.